Nagrobek dla mistrza karate Witolda Kwiecińskiego
Inspiracją do stworzenia tego purystycznego nagrobka dla zmarłego Witolda Kwiecińskiego, wielokrotnego medalisty mistrzostw świata i Europy, wybitnego karateki oraz artysty, była idea nawiązania do japońskiej, minimalistycznej architektury. Projekt został oparty na złotym podziale, inaczej zwanym boską proporcją, która definiuje relację między długością dłuższego a krótszego boku prostokąta. Aby osiągnąć odpowiednią geometrię, na bazie podziału prostokąta tworzy się tzw. „złotą spiralę”, inaczej nazywaną „ślimakiem”. Ogromnym zaskoczeniem było, kiedy, sprawdzając proporcje nagrobka na cmentarzu, znaleźliśmy w miejscu gdzie miał on powstać skorupkę właśnie ślimaka…
Drugim charakterystycznym elementem, odnoszącym się do nazwiska zmarłego, jest ukochany przez niego Kwiat Życia, który stał się dla niego nie tylko ulubionym symbolem, ale także czymś, z czym się utożsamiał osobiście. Symbol ten nazywany jest "kwiatem" ze względu na to, że reprezentuje cykl życia. W samym sercu Kwiatu Życia znajduje się siedem wzajemnie połączonych kół, znanych jako "ziarno życia". Z ziarna rodzi się kwiat, a kwiat przynosi owoce. Według Melchizedeka, Kwiat Życia zawiera w sobie wszystkie matematyczne wzory, prawa fizyki, harmonie muzyczne oraz formy biologicznego życia, łącznie z ludzkim organizmem. Znajdziemy w nim również platońskie bryły, które są wzorcami dla wszystkich atomów, pierwiastków, poziomów, wymiarów i wszystkiego, co istnieje we wszechświecie w formie fal. „Jest to wzorzec stworzenia wszystkiego, co obecnie istnieje. Nawet rzeczy niematerialnych, takich jak emocje, myśli, muzyka."
Realizacja: Stary Cmentarz w Łodzi, obok zabytkowej Kaplicy Karola Scheiblera